Läkarestudent om några dagar.

Det var sån bullshit, det jag skrev.

Om (när, visade det sig) jag kom in på läkarprogrammet skulle jag välja bort det för att fortsätta på tandläkarbanan. För tandläkare är ju så himla roligt, fint, välavlönat, bra yrke. Och då är jag inte ironisk. Att inte välja bort (lyxigt att kunna välja) läkare varit ett av de svåraste (nä, mest ångestbringande) val jag gjort.

Men vem försöker jag lura?

Efter 6 års kämpande. Ska jag tacka nej utan att testa?

Tror du att jag kommer byta tillbaka? 





För övrigt är det är helt sjukt. Jag har kommit in på läkarlinjen. Efter ÅTTA högskoleprov. EN poäng skiljde det mellan prov nr SJU och ÅTTA. En poäng och livet tar en annan vändning.

En poäng. Vad kom den ifrån? En extra kopp kaffe? (kaffeälskare som jag är) En god natt sömn? En pojkvän? Att jag hade en reservplan? (som var så bra att den nästan fick mig att sluta försöka)

Kaffe. Helt klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0