Pärlan är död.

Ja, då kom den fruktade dagen. No more frihet, no more flexibilitet.
Idag kom dagen då ännu en individ tvingades konvertera från bilism till kollektivtrafikism

LIlla Pärlan fick alltså sin dödsdom. Hon var tydligen egentligen redan borta, försvånansärt att inte hjulen trillat av. Jag uppskattade julen, det gjorde jag verkligen, men det hjälpte tydligen inte hjulen på bilen, vet inte riktigt varför jag såg något samband där överhuvudtaget egentligen.

Men jag ska inte sätta huvudet i sanden eller korsa armarna på bröstet och ge upp. Nä.

Först var det tal om en ny bil. Men nää, fy, jag kan egentligen ingenting om bilar, och varför låtsas? Och jag gjorde en snabb och oriktig kalkyl och fick ut att bilen utan omkostnader (finns det sådana?) skulle kosta mig 25 kronor om dagen, och med månadskort till bussen skulle det bli 17 kronor om dagen. Pohhhh haha, det är många utekvällar på ett år :) Eller en kamera, eller några goda middagar :) Och om jag nu måste börja gå överallt så lär ju fysiken kanske bli lite bättre också :)

Det kanske inte var så dumt ändå :) pöss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0