Dricka vin en onsdag

eller, tisdag är det väl idag kanske. Det spelar ju ingen roll egentligen. Jo, en gnutta kanske. För på fredag är det tentamensdags igen.

Och för en gångs skull, jag är inte säker på att jag ens kommer klara den. Så här illa har det sällan varit.

Och därför. Andas IN, Andas Utt. Några klunkar vin, och snart somnar jag skönt även om jag inte pluggat sen jag kom hem. För visst räknas de tre timmar jag satt i skolan. Det finns ju en gräns på vad som kan komma in i hjärnan och fastna på en dag.

Vinet jag dricker är leftovers sen i lördags. Det blev ganska mycket över, och INGET, det lovar jag, skall gå till spillo eller hinna bli gammalt. Det är så skönt att åka kollektivt, man kan ju ta sig ett glas både nu och sen.

Over and out.


Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, vin mitt i veckan är det bästaste! By the way är det ju en sanning att tenta är en win-win-situation.. Om du misslyckas får du sörjesupa och om du lyckas får du glädjeberusa dig! Klem

2008-01-26 @ 10:01:45
URL: http://bittermandel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0