Att bo ensam

Ibland, då undrar jag varför jag bor själv. Nu efter julhelgen känns det lite extra tomt. Satt och letade lite recpet på tasteline när det ryckte i dörren. Jag med paranoia (tydligen inte) låser ju alltid. Dörryckaren försvann dock häftigt bort när han hörde mig på inssidan. Då funderade jag på varför jag bor själv.

Men sen kom svaret som ett brev på spisen.

Det osade ur ugnen, och min och systerns trerätters på nyår fick en motpol. Då kom jag på varför jag bor själv. Därför att då är det ingen som ser misstagen man lär sig av... bara det fantastiska resultat man väljer att visa  :) Inte för att jag gör misstag... inte alls, inte någonsin ... om du råkade få för dig det.

Och det handlar inte om att jag är kass i köket. nehej då. Kycklingen blev god, det lovar jag. Bara det att formen blev svart och gick itu. och ja, den var ugnsfast. Det är allt jag säger. Det luktade lite också. men bara lite. Jag har vädrat ut det mesta nu. Det är ju tur att uppvärmning ingår i hyran. Men no more avslöjanden. Då kan jag lika gärna flytta hem :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Ett sånt underbart hus du bor i.... :D
Tack för en toppennyårsfirning. Verkligen lyckat! (om man bortser från undertecknads härdsmälta frammåt småtimmarna...) Puss på dej

2008-01-04 @ 21:45:44
Postat av: Daniel

Att du inte är kass i köket tror jag alla kan intyga :)

2008-01-05 @ 04:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0