Personlig utveckling.

Satt på en föreäsning idag, personlig utveckling med den mycket entusiasmerande Tomas Enhager var vad som stod på schemat. Hela föreläsningen var som en enda aha-upplevelse. Intressanta verktyg för den egna utvecklingen levererades varvat med mycket underhållande exempel och småhistorier. Jag ser verkligen fram emot nästa föreläsning. Det är ju förstås, kan man tycka, kunskap som enbart gangar den egna utvecklingen och inte kan användas i "nyttiga" sammanhang. Men absolut inte. Jag tror verkligen på vad han sa; tror man mer på sig själv, kan man lyckas bättre och få ut mer av sin potential. Man blir kanske inte bäst, men definitivt bättre! Och det är något värdefullt! Det är verkligen en kunskap som kan tillämpas i många olika situationer livet igenom. Hur som helst, det var länge sen jag var så inspirerad som efter idag! Finns det någonsin en möjlighet för dig att gå på en föreläsning med ovan nämnda, så rekommenderas det verkligen!

Efter föreläsningen promenerade jag hem i halka, när Mor ringde och påminde mig om en kvällens aktivitet som jag glömt bort, (den hamnade underst i min mentala hög med att-göra-saker) - vi skulle ju binda julkransar! Men då var det inte bara vi två, utan vi drog iväg till ett församlingshem en bit utanför stan och anslöt oss till en 60-årig husmorsförening. Ojoj, vilka orginal. Tanter som förtjänar namnet! Sån ska jag bli! :) Jag var ju yngst, men med så många sociala objekt att studera så var det få stunder utan skratt och förundran. Det är kul att komma ut ur min vanliga sfär och se hur andra gör. Det låter kanske dumt, men att få ett nytt perspektiv, en ny miljö, eller bara möta nya människor kan få en att inse saker om sig själv. Än mer personlig utveckling alltså.

Nu är huvudet fullt av nya ideér och tankar. Jag ska sova på saken, ofta ger ju en natts sömn lite distans till galna ideér. MEn känns det lika bra imorgon, så kanske det är något jag formulerar till meningar och printar ner här... men som sagt, det är kväll och jag har bara ätit rulltårta och druckit kaffe efter lunch, så just nu låter det mesta HEEEEELT otroligt.

over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0