Hääärliga söndag!

Jupp, då var den här igen. Den härliga söndagen. Jag hade så mysigt igår. Och när jag säger att lägenheten nu doftar gul saffran är det inte svårt att gissa sig till vad som gjordes :)

Jag och L åkte och handlade ( i två affärer eftersom vi glömde av huvudingrediensen i den första). Det är mysigt att gå i livsmedelsaffärer tycker jag. Man får så mycket idéer på vad man kan koka ihop. Samma sak när man kikar i kokböcker, timmarna flyger lätt förbi :) Efter inhandling satte vi genast igång, och det vare väl tur, tänka sig att det kan vara så svårt att komma på hur MINA lussekatter ska se ut. Det blev vanliga enkla och några minidubbla, som jag tänkte ta fram vid en framtida glössmyskväll.

Det var så skönt att umgås med L, var så länge sen, tror att vi båda behövde det. Hon är riktigt klok, bra att tjöta med, bara det att hon måste inse det också. Vi kom på igår att vi ska samlas och laga lunchportioner tillsammans. Laga mat är superkul och mysigt, men ännu mysigare när man är fler. Att hon är vegetarian är ju ockås bra, då får jag lite nytt i min meny, och kanske kan hitta nya saker som hon inte tänkt på.

Men, den underbara söndagen då, vad ska den ägnas åt? Ja, det första är kanske inte så svårt att räka ut. STUDIER. Ah, jag har skjutit upp allt sen fredagen tills idag, måste även plugga in det som jag ska göra imorgon, för på måndag vankas julpyssel med familj och vänner. Ska jobba på morgonen innan skolan så att jag får lkvällsluckan öppen för pyssel. Städade mitt skafferi innan och hittade alla kvitton jag sparat från tre månade bakåt, så lite budgetering och ekonomiplanering lär det allt bli (det var en stooooooor hög... attan!) Och kanske, Kaaaaanske ska jag dra runt min nya blänkande svarta dammsugare i lägenheten. Måste ju använda den ofta nu så pris per användningstillfälle blir så lågt som möjligt ;)

Helgens event har annars fått mig att tänka efter. Måste vara mer noga med sömnen, vad jag äter, och se till att jag vilar ut. Annars komme mitt upplägg med skola/jobb inte funka. Är nu ganska övertygad om att min "allergi" är stressutlöst. Jag vet att jag innan fått starkare reaktioner när jag är sjuk, trött, har PMS eller inte sovit tillräckligt. Jag vet att jag inte kan äta Ipren eller ngn annan huvudvärkstablett, vilket borde få mig att inse att jag ska undvika att få huvudvärk. JAg vet att vin och alkohol överhuvudtaget får mig att må sämre. Visst, ibland kanske det bara handlar om utslag på händerna eller benen, men jag är hellre utan.

Lite lessen blir man då allt. Häromdagen när jag köpt hem lite glögg insåg jag att det inte var något jag vågade pröva på. Nu när inga röda viner funkar längre, är det nog smart att inte dricka rödvinsglögg heller.

Fast imogorn, då blir det vitvinsglögg istället :) hehe. Och jag har hört att min gullemamma har gjort egen glögg till jul, som inte är vinbaserad (om nu inte vitvinet skulle funka). Ohhhh, jag har en sån bra mamma :) Jag har alltid hållit med när andra sagt att de inte vill bli som sina föräldrar. Men nää, inte längre. Jag känner mig tacksam varje dag för mina föräldrar. Sån vill jag också bli.

PÖss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0