Det finns så mycket som man borde göra.

Jag sitter här, i min röda soffa, framför någon trallande musikvideo rullande på TV:n och funderar på vad jag fått gjort.

Det finns så mycket jag borde fått gjort idag.

Jag borde ha tränat.
Jag borde ha ätit nyttig sallad och kännt mig lätt som en fjäder, smärt som en öhhh, ja, nåt smärt.
Jag borde enligt mitt studieschema ha läst några kapitel biologi och repeterat fysik.
Jag borde ha diskat allt i min ho därute i köket.

Men nää, inget av det där.
Fast istället, vänd på det. Vad har jag gjort? 

Jag har jobbat som en gnu innan skolan,
Jag har närvarat på föreläsningarna i skolan, och lyckats att inte somna, samt att faktiskt klara av att ta in information. Belägg för att jag lyckas förstå trots vissa röda ögon blickande bort i fjärran, är väl resultatet på de båda avklarade tentorna: 5:or båda två! TILLL OCH MED KEMIN, kan du tänka dig??
Jag har njutit av kvällen precis som man bör. Köpt en tidning om julen för att förbereda den bästa av jular. 
Jag har ätit kålpudding (god husmanskost, inte konst, jag önskar det vore det, men den smakade faktiskt skit)

Sedan har jag ytterligare blingblingat min dag med ett varmt väldoftande bad, och slutligen, för att kunna säga att tiden även skulle bli givande för mitt intellekt tittade  jag under några minuter på vetenskapstelevision och fick veta att 1 ton aluminiumfolie på rulle räcker till 750 000 pantburkar.

Tänka sig.

Det finns så mycket onödigt att göra. varför bara ägna sig åt det nödvändiga??

:)


Kommentarer
Postat av: allicen

att ta ett härligt bad är aldrig onödigt! =)

2007-11-12 @ 23:55:58
URL: http://allicen.blogg.se
Postat av: Malin

Där fick du mig, det har du helt rätt i! :)

2007-11-13 @ 00:18:16
URL: http://judith.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0