Det får bara inte hända

åhhh.

kan det inte bara bli jul snart? Jag lovar och svär att värna om den och uppskatta den som aldrig förr. För vid jul är jag ledig. Helt ledig. Ingen skola, inget jobb. Jag vet inte hur jag ska klara mig. Vad ska jag ta mig till?

Nu kör jag på i ett. Om skolan börjar sent, har jag redan jobbat många timmar. Om solan slutar tidigt så har jag många timmar kvar att jobba när de andra går hem. Idag drog jag tidigare ifrån en föreläsning (och drog på mig lite extra hemläsning) för att inte behöva köra för fort nu när det är så halt. Jag insåg häromdagen att jag absolut inte får skada mig nu, tyåp trilla och bryta benet. Fy fan, hela livet skulle ju kollapsa. Så man måste vara försiktig så här i istider. Samma sak gäller med bilen. Den är numer en sportbil (hål på ljuddämparn) och jag börjar få ett smått hypokondriskt beteende vad gäller min bilhälsa. Antingen låter det konstigt (ja, fram till tisdag iaf, då kommer den byta ljuddämpar till ett julklappserasespris på 1300) eller så känns det som om däcken går sönder. Eller så slirar fläktremmen så att bilen inte laddar och batteriet tar slut och hela skiten fallerar.

Det får bara inte hända. Hemska tanke , ta i trä.

Nä, nu måste jag plugga lite mer. KOm hem för bara tre timmar sen, men lyckades trots viss huvudvärk iaf slänga ihop  en si så där 20 lunchportioner ( 9 korfstoganöff och 9 thaigryta) medan jag räknade lite fysik. Nu är det bara lite matematik (deriveringsregler vid exponentialekvationer) och biologi (tenta på onsdag OMG) kvar.

Skönt iaf att slippa paj imorgon. Jag har blivit PAJmalin i skolan. Nu är det tröttsamt. Tre månader och paj lunch/middag blir jobbigt. Men bra bantningstips. Orka inte äta gegget tillslut. Och om inte annat, skönt att få slut på skratten i lunchrummet.

Jag måste verkligen vila, det känns inte som om jag är vidare logisk alls längre. Jag vet inte riktigt vad jag ville ha  sagt här idag. Det var väl bara te å tömma ur lite skit ur hjärnan så att det finns plats för annat där imorrn. (imööööörrrrnnnnnn)

Pussar (härmar en stockholmare)

Jag måste bar säj, att han Björn Gustafsson i Parlamentet, guuuud va bra han är. Han kommer bli stor. (och om inte iaf äldre)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0