Ordinary day

Om en dag är precis som vanligt, och jag känner frustration över det, är allt mitt fel. En vanlig dag är mer än många andra har. En vanlig dag kan bli speciell om jag vådrar den eller väljer att göra något som gör den speciell.

Men idag, inget utöver det vanliga, en ordinary day, men jag älskar denna dag.

Sov länge. Log när grannen försökte få igång den nya motorcykeln utanför mitt fönster. Tji fick han, jag tackade min goda fe då han tillslut gav upp. Vill man väcka kvarteret tidigt på morgonen, är det inte mer än rätt att det tar emot lite :) Ett inhandlat kaffe stod i mitt skafferi imorse. Starkt, med en liten skvätt mjölk, det väckte mig och tanken på att springa ut och jogga inte så avlägsen.

En liten runda innan jobbet. Trist med lite kunder idag, men de som väl kom hade svårt att komma därifrån... (ibland tänker jag, kanske ska jag lära mig att hålla tyst) men merförsäljning kanske? haha

Under denna lugna arbetsdag hann jag fundera en del. Alla männsikor måste ju ha någon sorts relation till kaffe. Älskar, hatar, ogiltighet?

Varför dricker man kaffe? varför börja? Är det någon som gillar kaffe första gången?

Jag minns när jag förlorade min kaffeoskuld. Intervjuer med inköpschefer på 6 olika företag under tre dagar... och min tes var, att inga frågor skulle bli bra besvarade om jag tackade nej till koppen kaffe som erbjöds. Tänkte inte ställa mig utanför Kaffedrickar-gänget. Då hade vi åtminstone en sak gemensam, jag elev, han anställd, men båda kunde enas över en kopp. Hur skulle det då vara om jag tackade nej och krävde lite te? Skulle han, för mig - som var där och krävde en tjänst av honom - gå iväg och värma vatten och leta te-påse?
Risken att välja vara utböling kändes överväldigande, så jag tackade ja till både koppen kaffe och påtår - vid samtilga intervjutillfällen. 

Min kropp stammade hela kvällen.

Och sen, vilken gudagåva att kunna dricka kaffe. Det nya jobbet, enda tillfälle till paus var ju när kaffet stod på bordet. Gud vad jag älskade Kaffe då. (behövde ju många pauser).


Men någon måtta måste det vara. max 6 koppar om dagen. Men då överdriver jag (det gör jag ALLLTID) :)


over and out 


Kommentarer
Postat av: Anna

ja, alla har säkert en relation till kaffe. och du, my darling, är besatt. :D
Pöss

2007-05-29 @ 17:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0