Effektivt. Finurligt. Klurigt.

IDag är en dag, då allt går som smort.
Idag gick det jättefort att baka bullar. Vi gjorde några extra. Inget kaffe imorse. Höll till godo med te, men har i min fantasi en idé om att det krävs 3 ggr så  mkt te för samma uppvakningseffekt (jag blundar) så det blev härliga tider på toan sen. ahah
IKNOW TMI

Har flutit igenom allt idag. Pratat med en Kund om hållning. Axlarna i samma lodräta läge som öronen och du ser stolt ut. Jag ser vältränad ut sa han (HM?!) ja, allt är ju relativt, som någon sade en gång. Man väljer ju att tro vad man vill tro. JAg tror att min styrketräning för länge sedan har hållt sig kvar. Kämpat och gripit sig fast, spottat fettet i vitögat och skrattat rått; HAHA!

Ja, det är förunderligt hur det är ibland här i världen.

Jag har ju försökt vidga mina vyer, skaffa mig lite, ett uns, en knivsudd, av den omnämnda efterlängtansvärda kunskapen. En kurs i Naturkunskap. Helt allena, utan rövslickeri (som en "god" vän påstod jag använt mig av för de goda betygen förr om åren) utan blink blink med de gröna ögonen, utan klasskompisars inlämningsarbeten som grund, så har jag med glädje kunnat lägga ett tungt VG i min ryggsäck. Jag vet nu hur mina celler fungerar, varför jag behöver socker, vad radon är, att jag inte skulle bli en bra elektriker, vad klorofyll är, och varför alla katter är grå när det är svart. Det vet jag nu. Tack Gode Gud för Komvux. Nu vet jag mer. Men! Där Togo det icke stopp. Vad jag numer även tillskanskat mig i form av kunskap är kunskap om att jag vet mindre än vad jag förr trodde. För nu vet jag mer som jag inte vet.

Det hela ligger under ett mystiskt skimmer av insiktsfullhet. Det liksom gnistrar av en ung människas nyfikenhet
och förundran. En diamant i en förvillad värld.

Ja, sannerligen, här råder brist på kaffe.       

Jag undrar om filosofer dricker lite kaffe. Kanske lite för mycket.

Tack för idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0